Vision

The real innovation? It sprouts up only if its roots are in development activities and it is supported by solid technologies. Teorema philosophy.
Digital Journey

Offer

Teorema know-how for innovation: from tailor-made projects to ready to use evolved solutions.

Products

Solutions

Frontier Technologies

Scenarios

GDPR

Scenarios

We provide for an innovative vision of challenges, rapidly giving life to solutions that can give a new impetus to business.

Software Development

New World of Work

Infrastructure

Business Intelligence

Industry 4.0

Innovation

Digital Journey

Frontier Technologies

Every business challenge offers new growth opportunities. Thanks to technology

X Reality

Blockchain

Machine Learning

Cognitive Services

Bot

Natural User Interface

IoT

Digital Journey

Roles

How roles, competences and tools evolve in digital transformation era: new technologies mean new challenges and opportunities for all the companies’ divisions.

CEO

Sales and Marketing

CTO/CIO

CFO

HR

Tilt

We realized that our real task was to act like a promoter, not an incubator, by supporting the connection processes between the business world and new digital technologies.
A critical view of technology as a tool to access to new markets and clients is necessary, to realize new solutions that extend the products of our tradition with digital services.

 

Michele Balbi

President of Teorema

LATEST FROM THE BLOG

Il ruolo di bot e chatbot per il Customer Service

Il legame tra bot e Customer Service esiste da tempo: rientrano, infatti, in questa categoria ogni servizio automatizzato di assistenza ai clienti. Formalmente, sono ‘bot’ anche le voci registrate che accolgono chiunque tenti di mettersi in contatto con il servizio clienti di una grande azienda, dalle telco ai servizi come luce e gas. La novità, dunque, non sono di sicuro i bot.

Read more
Banche: tra customer engagement e profilazione clienti con l’AI

Il mondo del Finance non sarà mai più lo stesso. L'entrata in vigore della PSD2, la nuova direttiva europea dedicata ai servizi bancari e di pagamento, ha scardinato per sempre le regole di ingaggio e gestione dei clienti con cui gli istituti hanno affrontato il mercato negli ultimi decenni. Oggi, previa autorizzazione dei titolari dei dati, soggetti terzi e player provenienti dalle frange più innovative del settore Fintech possono accedere a conti correnti e informazioni relative alle transazioni per formulare offerte personalizzate. Facendo leva su organizzazioni snelle e su tecnologie digitali di frontiera, di fatto questi soggetti possono disintermediare – grazie alla convenienza delle fee e a user experience estremamente intuitive – gran parte della filiera bancaria. Carte e applicazioni di pagamento, finanziamenti e mutui o anche prodotti assicurativi, vengono resi disponibili in tempi rapidissimi, con opzioni e meccanismi di tariffazione e rinnovo tagliati su misura sulle esigenze dei clienti.

Read more
Quanto costa adottare un chatbot e quanto può far risparmiare

Se è vero che il mercato dei chatbot è in crescita esponenziale e raggiungerà i 5,63 miliardi di dollari nel 2023 (fonte: ResearchAndMarkets), un motivo di tutto questo successo ci dovrà pur essere

Read more